29 oktober 2011

Secret friend gift swap, – what fun!

På Sykroken har vi akkurat nå HV

– administrert av to medlemmer melder en seg på og får utdelt hemmelig venn. Ønskelister settes opp og så er det trippel moro:

Tenke ut og lage, vente på å få og vente på hva mottager syntes!

Jeg fikk ei som er kjempeflink til å sy som min mottager, og det er litt nervepirrende…

Dette er det jeg laget,

– i forrige post flere bilder av det ungene hennes fikk.

kattungene

Mannen hennes har katteallergi, dessverre.

Under er gavene pakket inn, hint på kortet…

fiogaven

Sjokolade er alltid populært!

fiogave

Hun elsker knapper! Og hadde blondeglidelås på ønskelista.

fios7

Da jeg så hvor uskarpt bildet var – var alt pakket inn…

fios

Hun både strikker, syr, slår nuppereller – og hekler muligens også.

Da tenkte jeg at en slik organisator måtte være koselig å få.

Bygger på et mønster, men endret litt på målene: denne har 24 rom.

Egentlig har mønsteret hele 40, – du finner det HER på Etsy.

Innsiden hvor lommer syes på skulle være ferdigquiltet stoff, alternativet var å stryke på fleece med limside.

Min veskefleece er nok kraftigere enn den de tenkte på…

Fordel er at dette er en stødig rull med orden i sakene!

Bakdel var at det ble veldig stivt og tykt i kantene, – så det ble en del håndsøm: bl.a. for å feste lomma.

fios2

fios5

Glidelåslommen – for maskemarkører og annet småtteri.

fios3

Klaff som holder lange pinner trygge når en er på farten.

fios4

Utsiden er sydd i brun lin.

Det skulle være D-ringer og kraftig bånd til lukning, men iom at jeg ikke hadde det ble det fargerikt snarret bomullsgarn.

Jeg selv har fått HERLIG gave fra Tolla!!

Ytterstoffet i den fora tøffe slappissen er grafisk svart-hvitt Sex Pistols-stoff!

De store snellene er overlocktråd – YEAH!

Det blå stoffet er dekorert med dyrene i Afrika!

Laaaaange glidelåser i hhv svart og hvitt – kjekt å ha!

HVgave fra Tolla

Hello Kitty-stoffet snart klart for luftetur nordover… Hi hi!

Sjokoladen og høstkoppkosen er en saga blott – mmmmmmmm…..

1 kommentar:

I en Sving sa...

Moro med hemmelig venn da. Skulle ønske jeg hadde tid til å være med i denne runden, men får vel heller kaste meg med på neste :)